ΚΑΙΡΟΣ

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

ΝΟΚ: μπόνους δόμησης για παρκινγκ ποδηλάτων σε νέα και υφιστάμενα κτίρια

 Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ecopress η νέα ρύθμιση συνδέει τη στάθμευση ποδηλάτου σε χώρους κτιρίων με την επέκταση της  χρήσης του συμβατικού και μαζί με τις αναγκαίες υποδομές φόρτισης του ηλεκτροκίνητου ποδηλάτου, ως μέσου καθημερινής αστικής μετακίνησης και ταυτοχρόνως ισχυροποιεί τα «φιλοπεριβαλλοντικά» μπόνους δόμησης του ΝΟΚ.

Η ρύθμιση για στάθμευση ποδηλάτων σε χώρους κτιρίων εντάσσεται σε σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων  για το ΝΟΚ, που έχει ετοιμάσει ομάδα εργασίας, η οποία έχει συσταθεί στο ΥΠΕΝ, με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου και Υπηρεσιών Δόμησης, εκπροσώπων του ΤΕΕ, Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ- ΠΕΑ) και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ),  «για την επανεξέταση των κινήτρων του ν. 4067/2012», εν αναμονή και των κρίσιμων αποφάσεων από το ΣτΕ, όπου έχουν εκδικαστεί προσφυγές για τα μπόνους δόμησης στους όγκους και τα ύψη των κτιρίων. Δείτε εδώ στο ecopress

Τα μπόνους δόμησης για παρκινγκ ποδηλάτων

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ecopress, η νέα ρύθμιση του ΥΠΕΝ για τη στάθμευση ποδηλάτου σε χώρους κτιρίων συνδέεται με τα μπόνους δόμησης του ΝΟΚ. Συγκεκριμένα προβλέπεται:

-Προσαύξηση κατά 10% της δυνατότητας υπόγειων ορόφων, (σύμφωνα με την περίπτωση β’ της παρ. 6 του άρθρου 17 του ΝΟΚ), όταν σε νεοαναγειρόμενες οικοδομές εξασφαλίζονται περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, σε οποιαδήποτε επιτρεπόμενη θέση, σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές δημιουργίας τους.

-Οι παραπάνω θέσεις δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης ούτε στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου και όταν δεσμεύουν χώρο των προκηπίων και των ακάλυπτων χώρων συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης (σύμφωνα με το άρθρο 17 του ΝΟΚ).

-Σε περίπτωση δημιουργίας πολλών θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων αυτή μπορεί να γίνεται και καθ’ ύψος, εφόσον το επιτρεπόμενο ύψος του χώρου στάθμευσης το επιτρέπει, με ελάχιστο ελεύθερο ύψος ανά στάθμη εξυπηρέτησης 1.20m.

Που μπαίνουν οι θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων

Οι θέσεις στάθμευσης μπορούν να κατασκευάζονται:

  • επί των προκηπιών,
  • των ακαλύπτων χώρων και μέσα στις ελάχιστες αποστάσεις Δ ή δ του υποχρεωτικού ακαλύπτου,
  • στους υπόγειους χώρους των κτιρίων και στις επεκτάσεις αυτών,
  • εντός του χώρου της pilotis,
  • εντός των ισογείων χώρων των κτισμάτων.

Οι θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων μπορούν να έχουν αναμονές για τοποθέτηση πρίζας για στάθμευση και φόρτιση ηλεκτρικών ποδηλάτων.

 Μπόνους δόμησης και σε υφιστάμενα κτίρια

Η νέα νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι τα μπόνους δόμησης για τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων εφαρμόζονται και σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, καθώς και σε υφιστάμενους οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο.

Δεν απαιτείται συμβολαιογραφική δέσμευση των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων.

Υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης με ΠΔ

Η νέα νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ θα προβλέπει ότι   με προεδρικό διάταγμα καθορίζεται ο απαιτούμενος αριθμός θέσεων στάθμευσης μοτοσυκλετών, μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων, με υποχρεωτική εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2027.

 Οι προδιαγραφές για τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων

Οι προδιαγραφές που θα εφαρμοστούν για τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων είναι:

Η τυπική θέση στάθμευσης ποδηλάτου έχει ελάχιστες διαστάσεις:

α) (0.60×2.00)m, με ελεύθερο χώρο ελιγμών στη μικρή διάσταση 1.75m ή 0.30m στη μεγάλη διάσταση και μπορεί να διατάσσεται σε σειρά σύμφωνα με το σχήμα.

 

β) (1.20×1.40)m, όταν τοποθετείται υπό γωνία, με ελεύθερο χώρο ελιγμών στη μικρή διάσταση 1.00m ή 0.30m στη μεγάλη διάσταση και μπορεί να διατάσσεται σε σειρά.

Ποια οχήματα αφορά

Για την εφαρμογή της νέας νομοθετικής ρύθμισης υπάρχει υπουργική απόφαση (αριθμ. 376663/2022 Υ.Α. (Β΄ 6205), που δίνει και τον ορισμό του «ποδηλάτου», για τα οχήματα που θα ισχύσει το νέο μπόνους δόμησης στα κτίρια. Συγκεκριμένα:

– «Ποδήλατο» ορίζεται το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0.25 κιλοβάτ (kW) και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ./ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου